Thursday, 26 November 2009

Esok Mikael 3 bulan

Yup, yup.. esok Mikael masuk 3 bulan.. timing ngn Raya Haji, semoga Mikael terus dilimpahi rahmat dan rezeki dariNya... Hari tu terasa macam nak bukak blog khas untuk Mikael.. Konon-konon diari perkembangan diri Mikael, tapi disebabkan blog mama sendiri bersawang-sawang selalu, batalkan je la niat tu..:P.. Terasa sangat cepat dah 3 bulan bergelar MAMA.. Mikael pun makin lasak, menyot-nyot sekarang pun sampai ditendang-tendangnyer diri ini.. Tapi kasih mama, tahan jerlah sambil babab-babab manja kat bontot.. Hari tu pergi kenduri rakan suami, seorang teman bertanya "Anak hang ni memang buaih kaaa??" *pitam*.. huhuhuh... Mikael buaih kalau orang lain dokong kan, tapi mama dokong Mikael peluk mama balikkkk... Mikael suka bau susu mama... Hahahaha... Mama suker je anak mama melekat dengan mama, terasa Mikael sayang mama jer (dan ayah)... hihihihi... Disebabkan hari-hari tengok Mikael, sampaikan mama tak perasan banyak perkembangan Mikael dah sekarang ni..

Mikael pandai ajak mama sembang.. Pagi-pagi bangun tido je Mikael mesti senyum tengok mama.. Kalau mama bagi salam "Assalamualaikum, Mikael ada rumah tak?", mesti Mikael nak jawab balik. Semoga bila besar nanti banyak mulut macam mama okeh.. akakakaka..

Mikael suker dengar Mama nyanyi masa nak pakai diaper dan masa nak tidur.. Mama nyanyi Twinkle twinkle, London Bridge dan ABC.. Nasib baik Mikael lahir, kalau tak mama tatau yang lagu London Bridge tu ada empat rangkap.. huhuhu..

Bila mama muncung mulut, Mikael pandai tiru mama, mama jelir lidah, terkumat kamit Mikael nak jelir lidah jugak, bila mama nyanyi ABC Mikael pun sibuk nak ikut jugak mulut mama. Tapi mama boleh angkat lidah ke atas, Mikael tak boleyyy?? *lalalal kena buli*...

Mikael kalau nak tido, Mikael suka garu telinga macam gatal sangat je.. Dulu mama rasa nak tolong garu, tapi terjejas keasyikan Mikael yerrr?? kesian kesian...

Sekarang Mikael dah pandai pegang ring toy Mikael sendiri.. Hari tu Mikael ambil spek mata ayah, terus mama testing Mikael main toy sendiri.. Mama sukerrr..


RASA DAH TERROR, MIKAEL NAK TOY BARUUUUU!!! *mama pitam*


Masa kita main kad imbasan, mama suka tengok muka Mikael. Mikael ada gambar favourite kan, kalau tengok je, terus senyum dengan gelak tak jadi, sambil menjerit2... Tapi kalau Mikael tak suka gambar tu senyap berkerut-kerut kan... Tak lama lagi Mikael dah boleh main kad berwarna, mama suka sebab aritu mama dah borong abis kupon Borders RM100 ayah dengan kad imbasan dan buku cerita untuk Mikael. Ayah telan air liur sajork katanya.. huhuhuh

Ada benda yang mama keliru dengan anak mama ni, naper Mikael suka nak nanges kalau nak kentut? Sakit ke kentut tu sayang?? Cuba tengok mama ngan ayah kentut.. rilekkss jeee, sambil pose minum air sirap.. huhuhuhu..


Kentut dalam tido macam ni kan senang.. huhuhuh..


Bila mandi Mikael dah tak nangis, Mikael suka mama wat pool dalam besen tu kan.. nanti bleh percik2 ngan kaki...

Ayah suka ajak Mikael jalan-jalan pusing meja kan.. Mikael angkat kaki sket-sket, bleh tertido mama tunggu habis pusing meja.. tapi ayah kata Mikael dah malas nak angkat kaki jalan sekarang ni... Mikael kata, buat apa bersusah payah kalau ayah boleh dukung kan.. *pandainyerrrr (menjawab)*

Baru-baru ni Mikael dah pandai nak cuba-cuba meniarap.. Kalau letak kat sofa sambil tengok TV, mesti berusaha gigih nak meniarap kan.. tapi tangan tak lepas.. Kesian anak mama. Takpela, cuba lagi yer sayang.. Mama harap dapat tengok Mikael meniarap sebelum mama kerja nanti..


Debok tak kaki Mikael mama?? Ni la 'Michelin' mama..


Sebelum mandi, mama selalu main dengan Mikael kan (buat-buat lupa pulak dia).. Mikael suka wat aksi bagaikan johan kalau mama tanggalkan suar dia... Mikael get ready mama nak cabut baju kan... i luvvv uuuuuu... Kalau nak pakai diaper pulak Mikael suka jadi siput... tapi ayah cakap mama kelirukan Mikael dengan spesis haiwan... patutnyer tenggiling *sedey*... huhuhu

Hari tu ayah cukur rambut mikael kan, tapi separuh je sayang ekk.. Kesian anak mama botak separuh... Nanti shaver baru sampai kita cukur kasi kilat okehhh!!


Pandai yer ayah ambik kesempatan time Mikael tido.. Babab ayah... huhuh


Tapi dalam banyak-banyak peristiwa bersama Mikael, yang paling mama suker adalah bila Mikael dah pandai buat ni masa tidoooooo...........









Jangan la tengok auntie, Mikael MMMMAAAALLLUUUU!!!







5 comments:

Lils said...

alalala... comelnyer dia hisap jari :) geram sungguh tengok peha ngan tangan 'michelin' si mikael ni.

rindu ngan Leen. take care babe.

nieyza said...

lalinnn..klako laa..mikael baca nnt besar mesti gelak..dlm hati sure die kata..mmg pantasss la mamaku menjadi lecturer..pot pettt pot pettt..hahahaha..

makkk oii..debabbbnyeee mukaaa..rasa semlm masa aku pegang, haluss naaa..mmg yot yot tahap babunnn nih..mikael nak membesar sebagai johannn mama..takyah ayah susah beli milo..haha..paling aku suke dlm buaian itewww...isappp jarii tuhhh...hahahaha

i_sofia said...

uit mate.. aku abih segala lagu dah hafal.. mmg best bila lagu yg dulu kita nyanyi sebaris-2 ja, la ni kena nyanyi berangkap2..
aku kat penang nih.. sampai christmas. boleh bawak mikael jalan umah ko suka melepak dulu.. :p

L-e-E-n said...

Lily : Lily!!! Lama tak nampakkk.. rendu ngan lily jugorkk.. balik la sini bleh main ngan mikael.. :P

Lalin : Hahahaha... of kozzzz mama potpet byk.. blum kira nnt mama wat kelas tuition sambil pegang rotan.. *larikkk* Hohohoho

Mate : a ah ada satu buku ni nursery rhymes aku nak kena hapal ni.. dia dah pandai pilih lagu mana nak dengar masa tido segala.. haiyooo... haa dah balik penang, datang la rumah aku.. ko tak sampai2 pun lagi nihhh!!

kish said...

lawak la leen. semoga mikael membesar bagai johan.