Saturday 5 April 2008

A dizzy dreams

Emmm.. yesterday was my last exam.. Possibly was the last exam in my life.. Preparation?? macam biasa la.. bagi la aku sebulan sebelum peksa pun, last-last 2 ari sebelum peksa gak baru aku study... Heeee... cam siot je soklan wajib die suh jawab based on journal dia kasi.. Journal tu ko baca 5 kali pun blum tentu paham occay!! Huhuhuh.... whatever it is, finally it was over.. a big relief for me and all i have to worry for now is my dissertation... dah bosan sial blajar...

Dulu, masa interview MARA, org tu soal naper nak sambung blaja since gaji dah sedap... aku bagi jawapan cliche cam orang-orang lain yang desperate nak scholar. Plastik sangatsssss!! Where would i be if at that moment i accept the internal transfer job offered in Kulim site?? I have no idea... i just have to make a choice and go for it... Bila takde tu takde betul... bila datang tu macam2 yang datang... Main point kena bersyukur jerk... Hahahah.. korang tahu tak aku kena laser ngan dak sini sebab tak decline tul2 offer USM ari tu... Katanya kalau aku decline at least derang leh open my place for someone else.. :$ betul la katanya.. tapi aku cam malas nak melakukan kontek mengontek nih... plus offer tu pun mati after 2 years.. bulan 9 ni masuk la 2 years.. so biar mati camtu jer, voleyyy??... huhuhuh..

Nway, I'm still not sure the path i wanna take after i'm back by end of this year.. Niat di hati mesti la nak jadi minah kilang balik.. :P... macam target group B jah!!! Hahahahah... tapi group ko bihzi bangatsss kannnn B?? mungkin aku kena letak alternatif HR... agagagga... leh wat aksi drag queen bancuh kopi pepagi... wakakakakaka.. Aku ingat nak mencari kaedah la nak work from home.. ade gak hajat hati nak gi kursus irfan khairi sebagai permulaan sambil2 bekerja tu.. ari tu terpikir gak asal la aku tak ambik kursus masakan ke, jadi chef ke... hahahhaha... aku suker memasak, kadang2 rasa terror lak memasak... wakakakakak... :$ Masa aku wat burger ari tu, muz cakap McD leh tutup.. bila wat french bread sandwich, subway lak leh tutup.. Haiyoooo.. seusuatuhhh sangatsss.. kalau wat cheese cake, secret recipe kena tutupkah???? Ayam madu cinnamon aku korang lum try lagiiii... Jaga2 kenny rogers!!! wakakakaka.. takde motif sangatsss..

Nih aku kasi sample home made burger aku wat ari tu... Leh cramp mulut ko nak nganga makan burger nih... hoh!



'Goals are dreams with deadlines'... Haaaa... aku suka quote nih... akakaka... sebab aku ada target... nak mencapai financial freedom (let the money works for me)... masalahnyer aku tatau bile nak tercapai... perlukah aku target by 45? hmmmm... aku ada 18 tahun lagi tu... huhuhuh... lama sungguh... itu kalau gigih berusaha, kalau sedang2 jerk... dah dapat cucu kot baru free.. *mak nanges*.. lain la kalau aku Zoela dalam Sindarela tu... by 21 dah ada 100 juta.. haiyooo, dongeng sangatss...!!

Takpelah, yang penting aku kena balik mesia dulu.. penting sungguh bab tu.. pastu baru leh wat intensive planning... hohohoho...

*apdet cuti-cuti aku insya Allah next week yer... Heeeee....

Tata...

3 comments:

kishkun said...

yey..dah tau menu apa nak oder pot luck hujung tahun ni..

i_sofia said...

hmm.. apa susah.. dia balik nnti kita suruh dia buat open house la.. aku tak kesah kalau kena bawak anak.. ehhehehehe.. ramai bleh tolong jaga.. :)

L-e-E-n said...

ahahaha.. yesh2... lepas ni potluk leh wat by request... wakakakakaka...